Beter eten is beter leven.

NIX18.

Albert Heijn mag en wil geen alcoholhoudende dranken verkopen aan jongeren onder de 18 jaar. Dus controleren we de leeftijdsgrens tot 25 jaar om er zeker van te zijn dat de klant oud genoeg is. Al onze kassa's, inclusief de zelfscankassa’s, blokkeren als collega’s alcohol of tabak scannen. De kassa doet vervolgens op basis van de ingevoerde geboortedatum het rekenwerk. Om er zeker van te zijn dat de regels goed worden nageleefd en om onze collega’s scherp te houden, doen we jaarlijks meerdere controles. 

De NIX18-campagne is zichtbaar in onze winkels en we ondernemen allerlei acties om deze onder de aandacht te brengen. Denk bijvoorbeeld aan ‘Niks mag wijken voor NIX’ waar we ons met onze collega’s focussen op het serieus uitvoeren van de controles voor NIX18 en de landelijke week ‘NIX zonder ID’, waarmee we aandacht vragen voor het feit dat niet drinken en roken tot je 18e normaal is. Jongeren boven de 18 werden gestimuleerd om hun identiteitskaart spontaan te laten zien wanneer ze alcohol kochten. Met het trainen van collega’s, onderlinge controles en behulp van de NIX18-campagne zorgen we ervoor dat er altijd aandacht is voor NIX18.

Op weg naar een toekomst zonder sigaretten.

Albert Heijn ondersteunt de rookvrije generatie en wil samen met alle betrokken partijen optrekken om in heel Nederland een blijvende gedragsverandering en een rookvrije generatie te realiseren. De tabak in onze winkels is afgedekt en we investeren veel in de opleiding van onze collega’s om de leeftijdsgrens van 18 jaar goed na te leven. De overheid heeft aangekondigd dat tabaksverkoop per 2024 bij supermarkten stopt en bereidt daarvoor wetgeving voor. Vanzelfsprekend zullen we ons hieraan houden.

NIX18.

Beter eten is beter leven.

Op weg naar een toekomst zonder sigaretten.

Albert Heijn ondersteunt de rookvrije generatie en wil samen met alle betrokken partijen optrekken om in heel Nederland een blijvende gedragsverandering en een rookvrije generatie te realiseren. De tabak in onze winkels is afgedekt en we investeren veel in de opleiding van onze collega’s om de leeftijdsgrens van 18 jaar goed na te leven. De overheid heeft aangekondigd dat tabaksverkoop per 2024 bij supermarkten stopt en bereidt daarvoor wetgeving voor. Vanzelfsprekend zullen we ons hieraan houden.

De NIX18-campagne is zichtbaar in onze winkels en we ondernemen allerlei acties om deze onder de aandacht te brengen. Denk bijvoorbeeld aan ‘Niks mag wijken voor NIX’ waar we ons met onze collega’s focussen op het serieus uitvoeren van de controles voor NIX18 en de landelijke week ‘NIX zonder ID’, waarmee we aandacht vragen voor het feit dat niet drinken en roken tot je 18e normaal is. Jongeren boven de 18 werden gestimuleerd om hun identiteitskaart spontaan te laten zien wanneer ze alcohol kochten. Met het trainen van collega’s, onderlinge controles en behulp van de NIX18-campagne zorgen we ervoor dat er altijd aandacht is voor NIX18.

Albert Heijn mag en wil geen alcoholhoudende dranken verkopen aan jongeren onder de 18 jaar. Dus controleren we de leeftijdsgrens tot 25 jaar om er zeker van te zijn dat de klant oud genoeg is. Al onze kassa's, inclusief de zelfscankassa’s, blokkeren als collega’s alcohol of tabak scannen. De kassa doet vervolgens op basis van de ingevoerde geboortedatum het rekenwerk. Om er zeker van te zijn dat de regels goed worden nageleefd en om onze collega’s scherp te houden, doen we jaarlijks meerdere controles.