Albert Heijn logo

De beweging in een oogopslag.

Natuur & Boer

Binnen Beter voor Natuur & Boer werkt Albert Heijn samen met ongeveer 1.200 boeren en telers. Zie hieronder de belangrijkste ontwikkelingen.

Beter voor
2023

Introductie Beter voor Natuur & Boer Eieren.

2022

Introductie Beter voor Natuur & Boer Eieren.

2021

Introductie Beter voor Natuur & Boer, Aardappelen, Groente en Fruit, - Kip en Varken.

2018

Introductie Beter voor Natuur & Boer Zuivel.

2017

Lancering Beter voor Natuur & Boer.

In 2023 elektrisch transport in het centrum van Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam.

In 2030 verminderen we de CO2e-uitstoot in de keten met 45% ten opzichte van 2018. groene stroom.

In 2030 volledig elektrisch bezorgen en beleveren.

Klimaat

In 2024 alle eigen winkels gasloos.

In 2023
95% van alle eigen winkels gasloos.

voedselverspilling
voedselverspilling
Verminderen

Aandeel verspilling per kilogram verkocht voedsel.

In 2023 reduceerden we 3,6 miljoen kilogram voedselverspilling met AH Overblijvers, dynamisch afprijzen en inzet van AI-technologie.

In 2030 willen we onze voedselverspilling met 50% hebben verminderd ten opzichte van 2016.

Verkochte producten van plantaardige oorsprong.

Verpakkingsreductie

Begin 2024 behaald.

Reductie in miljoenen kilogram.

In 2023 verkopen we meer producten in een zak in plaats van in een bak. Dit heeft een bijdrage geleverd aan het reduceren van verpakkingsmateriaal.  

In 2025 willen we 20 mln kg verpakkingsmateriaal hebben bespaard t.o.v. 2018.

Verkochte producten van plantaardige oorsprong.

Eiwittransitie

Verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong.

In 2023 heeft de introductie van AH Terra met 200 plantaardige producten hier een bijdrage aan geleverd.

In 2025 willen we dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong is, in 2030 is dat doel 60%.

Verkochte producten van plantaardige oorsprong.

Living Sales
Healthy

In 2023 hadden bijna 3.500 eigenmerkproducten een Nutri-Score A of B.

Albert Heijn logo

De beweging in een oogopslag.

voedselverspilling
Verminderen

Aandeel verspilling per kilogram verkocht voedsel.

In 2023 reduceerden we 3,6 miljoen kilogram voedselverspilling met AH Overblijvers, dynamisch afprijzen en inzet van AI-technologie.

In 2030 willen we onze voedselverspilling met 50% hebben verminderd ten opzichte van 2016.

Verkochte producten van plantaardige oorsprong.

Begin 2024 behaald.

Verpakkingsreductie

Reductie in miljoenen kilogram.

In 2023 verkopen we meer producten in een zak in plaats van in een bak. Dit heeft een bijdrage geleverd aan het reduceren van verpakkingsmateriaal.  

In 2025 willen we 20 mln kg verpakkingsmateriaal hebben bespaard t.o.v. 2018.

Verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong.

In 2023 heeft de introductie van AH Terra met 200 plantaardige producten hier een bijdrage aan geleverd.

Eiwittransitie

In 2025 willen we dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong is, in 2030 is dat doel 60%.

Natuur & Boer
2023

Introductie Beter voor Natuur & Boer Eieren.

2022

Introductie Beter voor Natuur & Boer Eieren.

2021

Introductie Beter voor Natuur & Boer - Aardappelen, Groente en Fruit, - Kip en Varken.

2018

Introductie Beter voor Natuur & Boer Zuivel.

Lancering Beter voor Natuur & Boer.

2017

Binnen Beter voor Natuur & Boer werkt Albert Heijn samen met ongeveer 1.200 boeren en telers. Zie hieronder de belangrijkste ontwikkelingen.

Beter voor

In 2023 elektrisch transport in het centrum van Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam.

In 2030 verminderen we de CO2e-uitstoot in de keten met 45% ten opzichte van 2018. groene stroom.

In 2030 volledig elektrisch bezorgen en beleveren.

In 2023
95% van alle eigen winkels gasloos.

Klimaat

In 2024 alle eigen winkels gasloos.

Living Sales
Healthy

In 2023 hadden bijna 3.500 eigenmerkproducten een Nutri-Score A of B.