Albert Heijn logo
De sociale wereld van Albert Heijn.

Sociaal.

Bij Albert Heijn benutten we de sociale verbindende kracht van voeding. Samen lekker eten voedt de mooiste gesprekken en momenten in het leven. Het verbindt werelden. Het verbindt smaken, stijlen, tradities én – vooral – mensen. Of het nu gezinsleden zijn, vrienden, collega’s of onbekenden.

Sámen kunnen we de wereld een stukje socialer maken. Daarom proberen we samen met onze maatschappelijke partners en onze klanten bij te dragen aan belangrijke maatschappelijke thema’s. Ook onze collega’s leveren een verbindende bijdrage in de buurt. Albert Heijn staat midden in de maatschappij. Als werkgever staat het belang van verbinding voorop en we werken in onze organisatie samen met 125.000 collega’s in diverse en bevlogen teams. We zorgen daarom voor een inspirerende en vertrouwde werkomgeving en stimuleren ontwikkeling.

Samenvatting.

Albert Heijn staat middenin de samenleving. We beseffen dat er in onze maatschappij mensen zijn voor wie goed en/of samen eten minder vanzelfsprekend is en daarom dragen we daar vanuit onze missie aan bij met ons Voor Elkaar-platform. Binnen dit platform zetten we maatschappelijke acties op samen met onze vier maatschappelijke partners: het Rode Kruis, Stichting Het Vergeten Kind, Voedselbanken Nederland en Resto VanHarte. Om deze samenwerking nog meer te laten leven, betrekken we onze klanten en collega’s bij deze acties. Bijvoorbeeld door het inzamelen van producten voor de voedselbank.

Dat eten en drinken verbindt, zagen we in 2023 met onze eigen ogen. Meerdere winkels werden dit jaar omgetoverd tot ontmoetingsplaatsen voor iftars of tot mini-restaurants om eenzaamheid tegen te gaan. Ook deden we in 2023 natuurlijk weer ons best om een nóg betere werkgever te worden voor onze huidige en toekomstige collega’s. Zo introduceerden we de makkelijke @AH-app voor onze collega’s, het Talent Track en een nieuwe ‘Werken bij’ site. Deze en tal van andere activiteiten werpen hun vruchten af. Albert Heijn werd in 2023 voor de 5de keer uitgeroepen tot favoriete bijbaanwerkgever van Nederland door scholieren en studenten.

Maatschappelijke betrokkenheid.

We willen wat extra’s doen. Voor de mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken, en voor onze samenleving als geheel. Met het Voor Elkaar-platform hebben we het hele jaar speciale acties ingezet voor een socialer Nederland. Dit deze we samen met onze vier maatschappelijke partners: het Rode Kruis, Stichting Het Vergeten Kind, Voedselbanken Nederland en Resto VanHarte. Naast het Voor Elkaar-platform ondernemen we nog meer maatschappelijke initiatieven, omdat we onze sociale rol graag pakken.  

Werkgeverschap

Voor alle 125.000 collega’s willen we, net als voor onze klanten, de vertrouwde en inspirerende partner zijn. We hebben elke collega en ieders talent en kennis nodig om onze missie waar te maken. We zorgen daarom voor een goed salaris en arbeidsvoorwaarden, stimuleren een gezonde leefstijl, en streven naar een inclusieve en veilige werkomgeving waarin elk talent tot zijn recht komt. Daarnaast bieden we onze collega’s groeikansen, omdat wij erin geloven dat collega’s die zich ontwikkelen beter presteren en meer impact kunnen maken in het leven van onze klanten.  

Werkgeverschap

Albert Heijn logo

Voor alle 125.000 collega’s willen we, net als voor onze klanten, de vertrouwde en inspirerende partner zijn. We hebben elke collega en ieders talent en kennis nodig om onze missie waar te maken. We zorgen daarom voor een goed salaris en arbeidsvoorwaarden, stimuleren een gezonde leefstijl, en streven naar een inclusieve en veilige werkomgeving waarin elk talent tot zijn recht komt. Daarnaast bieden we onze collega’s groeikansen, omdat wij erin geloven dat collega’s die zich ontwikkelen beter presteren en meer impact kunnen maken in het leven van onze klanten.  

De sociale wereld van Albert Heijn.

Sociaal.

Bij Albert Heijn benutten we de sociale verbindende kracht van voeding. Samen lekker eten voedt de mooiste gesprekken en momenten in het leven. Het verbindt werelden. Het verbindt smaken, stijlen, tradities én – vooral – mensen. Of het nu gezinsleden zijn, vrienden, collega’s of onbekenden.

Sámen kunnen we de wereld een stukje socialer maken. Daarom proberen we samen met onze maatschappelijke partners en onze klanten bij te dragen aan belangrijke maatschappelijke thema’s. Ook onze collega’s leveren een verbindende bijdrage in de buurt. Albert Heijn staat midden in de maatschappij. Als werkgever staat het belang van verbinding voorop en we werken in onze organisatie samen met 125.000 collega’s in diverse en bevlogen teams. We zorgen daarom voor een inspirerende en vertrouwde werkomgeving en stimuleren ontwikkeling.

Samenvatting.

Albert Heijn staat middenin de samenleving. We beseffen dat er in onze maatschappij mensen zijn voor wie goed en/of samen eten minder vanzelfsprekend is en daarom dragen we daar vanuit onze missie aan bij met ons Voor Elkaar-platform. Binnen dit platform zetten we maatschappelijke acties op samen met onze vier maatschappelijke partners: het Rode Kruis, Stichting Het Vergeten Kind, Voedselbanken Nederland en Resto VanHarte. Om deze samenwerking nog meer te laten leven, betrekken we onze klanten en collega’s bij deze acties. Bijvoorbeeld door het inzamelen van producten voor de voedselbank.

Dat eten en drinken verbindt, zagen we in 2023 met onze eigen ogen. Meerdere winkels werden dit jaar omgetoverd tot ontmoetingsplaatsen voor iftars of tot mini-restaurants om eenzaamheid tegen te gaan. Ook deden we in 2023 natuurlijk weer ons best om een nóg betere werkgever te worden voor onze huidige en toekomstige collega’s. Zo introduceerden we de makkelijke @AH-app voor onze collega’s, het Talent Track en een nieuwe ‘Werken bij’ site. Deze en tal van andere activiteiten werpen hun vruchten af. Albert Heijn werd in 2023 voor de 5de keer uitgeroepen tot favoriete bijbaanwerkgever van Nederland door scholieren en studenten.

Maatschappelijke betrokkenheid.

We willen wat extra’s doen. Voor de mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken, en voor onze samenleving als geheel. Met het Voor Elkaar-platform hebben we het hele jaar speciale acties ingezet voor een socialer Nederland. Dit deze we samen met onze vier maatschappelijke partners: het Rode Kruis, Stichting Het Vergeten Kind, Voedselbanken Nederland en Resto VanHarte. Naast het Voor Elkaar-platform ondernemen we nog meer maatschappelijke initiatieven, omdat we onze sociale rol graag pakken.