

Vooruitblik.
Schijf van Vijf.
Albert Heijn stelt een nieuwe doelstelling in 2025 in relatie tot de Schijf van Vijf. De doelstelling is om in 2030 35% van de verkochte eigen merk- en A-merkproducten binnen de Schijf van Vijf te laten vallen. In 2024 was dit 32,7%.
Nutri-Score.
In 2025 wordt de Nutri-Score zichtbaar op alle producten in het assortiment van Albert Heijn, zowel op elektronische schapkaarten in de winkels als in de AH app en op ah.nl. Hiermee biedt Albert Heijn klanten in één oogopslag inzicht in welke producten binnen een productgroep een betere samenstelling hebben.
Betaalbaarheid.
Bij Albert Heijn vinden we het belangrijk dat gezonde boodschappen betaalbaar blijven. Dat doen we onder andere met onze Prijsfavorieten, Bonusaanbiedingen en acties.
Gezondere Prijsfavorieten en Bonusaanbiedingen.
In totaal hebben we meer dan 2.000 Prijsfavorieten. Dit zijn eigen merkproducten van hoge kwaliteit die altijd laag geprijsd zijn. In 2024 hadden we 389 Prijsfavorieten die binnen de Schijf van Vijf vielen. En we hadden 569 Prijsfavorieten met een Nutri-Score A of B. We voegden 19 nieuwe Prijsfavorieten toe met een Nutri-Score A of B. Ook gaven we in onze Bonusfolders met aantrekkelijke aanbiedingen meer aandacht aan gezonder eten.

Verder naar Inspiratie voor een gezonder leven.
Terug naar Gezond.
Stoppen met tabaksverkoop.
Sinds 1 januari 2024 verkopen we geen tabak en aanverwante producten meer in alle eigen winkels in Nederland. Sinds juli 2024 is het wettelijk niet meer toegestaan om tabak te verkopen. De online verkoop van tabak is op 1 juli 2023 al gestopt.

Bij Albert Heijn zetten we ons dagelijks in om gezonder eten makkelijker te maken. We werken continu aan het verbeteren van onze recepturen door suiker, zout en verzadigd vet te verlagen en juist meer vezels en groenten toe te voegen. Daarnaast voegen we steeds meer nieuwe gezondere producten toe aan ons assortiment.
Meer vezels en groente.
We willen onze klanten het makkelijker maken vezelrijke opties te kiezen. Daarom bieden we waar mogelijk een volkoren alternatief aan. Ook willen we klanten het klanten makkelijker maken om meer groenten te eten. In 2024 steeg de verkoop van verse maaltijden met 58%, die van verspakketten met 17% en van pureersoepen werd 19% meer verkocht. Om aan deze groeiende vraag te voldoen, heeft Albert Heijn in 2024 het vers- en gemaksassortiment verder uitgebreid. De nieuwe verspakketten bevatten gemiddeld 200 gram groente.
Gezonder aanbod.
Minder suiker, zout en verzadigde vetten in 2024 ten opzichte van 2023.

72 miljoen
minder
suikerklontjes.

70 duizend
kilogram
minder zout.

240 duizend kilogram
minder
verzadigd vet.



Kijk, vergelijk en kies met Nutri-Score.
De Nutri-Score helpt klanten om producten binnen dezelfde productgroep met elkaar te vergelijken op basis van de voedingswaarden. De Nutri-Score wordt onder andere bepaald aan de hand van de hoeveelheid groenten, fruit, eiwitten, vezels, verzadigd vet, energie (kcal), zout en suiker. Binnen ons totale eigen merkassortiment hebben we nu 3.035 producten met Nutri-Score A of B van de in totaal 9.676 eigen merkproducten met een Nutri-Score.
Healthy Living Sales.
Elk jaar berekenen we de Healthy Living Sales (HLS). Dit percentage geeft aan hoeveel van de totale verkoop van onze eigen merkproducten bestaat uit producten met Nutri-Score A of B. In 2024 hadden we een HLS van 48,8%, dat is een stijging van 0,8%. Dit resultaat lag ruim boven onze doelstelling van 48%. De HLS is gebaseerd op de vernieuwde rekenmethode Nutri-Score 2.0.
Makkelijker kiezen voor gezonder.
Gezond.
Gezondere producten.

Albert Heijn zoekt voortdurend naar nieuwe producten en manieren om klanten te helpen bij het maken van gezondere keuzes. Van het verbeteren van de voedingswaarden van bestaande producten tot het uitbreiden van ons assortiment met nieuwe, gezondere producten.
Terug naar Gezond
Schijf van Vijf.
Albert Heijn stelt een nieuwe doelstelling in 2025 in relatie tot de Schijf van Vijf. De doelstelling is om in 2030 35% van de verkochte eigen merk- en A-merkproducten binnen de Schijf van Vijf te laten vallen. In 2024 was dit 32,7%.
Nutri-Score.
In 2025 wordt de Nutri-Score zichtbaar op alle producten in het assortiment van Albert Heijn, zowel op elektronische schapkaarten in de winkels als in de AH app en op ah.nl. Hiermee biedt Albert Heijn klanten in één oogopslag inzicht in welke producten binnen een productgroep een betere samenstelling hebben.
Vooruitblik.
Verder naar Inspiratie voor een gezonder leven.
Stoppen met tabaksverkoop.
Sinds 1 januari 2024 verkopen we geen tabak en aanverwante producten meer in alle eigen winkels in Nederland. Sinds juli 2024 is het wettelijk niet meer toegestaan om tabak te verkopen. De online verkoop van tabak is op 1 juli 2023 al gestopt.

Gezond.

Gezondere producten.

Albert Heijn zoekt voortdurend naar nieuwe producten en manieren om klanten te helpen bij het maken van gezondere keuzes. Van het verbeteren van de voedingswaarden van bestaande producten tot het uitbreiden van ons assortiment met nieuwe, gezonde producten.

Kijk, vergelijk en kies met Nutri-Score.
De Nutri-Score helpt klanten om producten binnen dezelfde productgroep met elkaar te vergelijken op basis van de voedingswaarden. De Nutri-Score wordt onder andere bepaald aan de hand van de hoeveelheid groenten, fruit, eiwitten, vezels, verzadigd vet, energie (kcal), zout en suiker. Binnen ons totale eigen merkassortiment hebben we nu 3.035 producten met Nutri-Score A of B van de in totaal 9.676 eigen merkproducten met een Nutri-Score.
Healthy Living Sales.
Elk jaar berekenen we de Healthy Living Sales (HLS). Dit percentage geeft aan hoeveel van de totale verkoop van onze eigen merkproducten bestaat uit producten met Nutri-Score A of B. In 2024 hadden we een HLS van 48,8%, dat is een stijging van 0,8%. Dit resultaat lag ruim boven onze doelstelling van 48%. De HLS is gebaseerd op de vernieuwde rekenmethode Nutri-Score 2.0.
Makkelijker kiezen voor gezonder.
Bij Albert Heijn zetten we ons dagelijks in om gezonder eten makkelijker te maken. We werken continu aan het verbeteren van onze recepturen door suiker, zout en verzadigd vet te verlagen en juist meer vezels en groenten toe te voegen. Daarnaast voegen we steeds meer nieuwe gezondere producten toe aan ons assortiment.
Meer vezels en groente.
We willen onze klanten het makkelijker maken vezelrijke opties te kiezen. Daarom bieden we waar mogelijk een volkoren alternatief aan. Ook willen we klanten het klanten makkelijker maken om meer groenten te eten. In 2024 steeg de verkoop van verse maaltijden met 58%, die van verspakketten met 17% en van pureersoepen werd 19% meer verkocht. Om aan deze groeiende vraag te voldoen, heeft Albert Heijn in 2024 het vers- en gemaksassortiment verder uitgebreid. De nieuwe verspakketten bevatten gemiddeld 200 gram groente.
Gezonder aanbod.
Minder suiker, zout en verzadigde vetten in 2024 ten opzichte van 2023.

72 miljoen
minder
suikerklontjes.

70 duizend
kilogram
minder zout.

240 duizend kilogram
minder
verzadigd vet.

Betaalbaarheid.
Bij Albert Heijn vinden we het belangrijk dat gezonde boodschappen betaalbaar blijven. Dat doen we onder andere met onze Prijsfavorieten, Bonusaanbiedingen en acties.
Gezondere Prijsfavorieten en Bonusaanbiedingen.
In totaal hebben we meer dan 2.000 Prijsfavorieten. Dit zijn eigen merkproducten van hoge kwaliteit die altijd laag geprijsd zijn. In 2024 hadden we 389 Prijsfavorieten die binnen de Schijf van Vijf vielen. En we hadden 569 Prijsfavorieten met een Nutri-Score A of B. We voegden 19 nieuwe Prijsfavorieten toe met een Nutri-Score A of B. Ook gaven we in onze Bonusfolders met aantrekkelijke aanbiedingen meer aandacht aan gezonder eten.
