Over Albert Heijn. 


Het begon allemaal in 1887 met één kruidenierswinkel in familiebezit. Inmiddels is Albert Heijn de grootste supermarktketen van Nederland, met een marktaandeel van 37,7%. We zijn uitgegroeid tot een Food & Tech bedrijf.

B Corp Certificering.


Albert Heijn Nederland is 
B Corp gecertificeerd.

Met al onze collega’s werken we iedere dag aan onze missie.

We vullen meer dan zeven miljoen borden per dag.

Met bijna 10.000 eigen merkproducten bieden we de
lekkerste producten van topkwaliteit.

In Nederland en Vlaanderen samen hebben we 1.276
winkels. In 2024 kwamen er 18 nieuwe winkels bij. We
hebben 7 distributiecentra en 9 Home Shop Centers.

125.000 collega’s.
7 miljoen.
10.000 eigen merkproducten.
1.276 winkels.
In één oogopslag.

Verpakkingsreductie.

Verpakkingsreductie in miljoenen kilogram.

In 2024 verkochten we nog meer producten in een zak in plaats van in een bak. Dit heeft een bijdrage geleverd aan de verpakkingsreductie.

Ons doel is om in 2025 20 miljoen kilogram verpakkingsmateriaal te besparen ten opzichte van 2018. Dit behaalden we al in 2024.

voedselverspilling.

Minder

Reductie
per miljoen euro verkocht voedsel.

In 2024 reduceerden we
meer dan 1,3 miljoen kilogram voedselverspilling.

Door onder andere AH Overblijvers, Brood van gisteren dynamisch afprijzen en inzet van AI-technologie.

In 2030 willen we onze voedselverspilling met 50% verminderen ten opzichte van 2016.
We kijken in de winkel en in de keten naar slimme manieren om voedselverspilling te voorkomen.

Verkochte producten van plantaardige oorsprong.

Eiwittransitie.

Verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong.

In 2024 is het AH Terra assortiment gegroeid tot 250 plantaardige producten.   

In 2030 willen we dat 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong is.

Verkochte producten van plantaardige oorsprong.

Cacaoketen.

Omzetaandeel onbewerkte biologische aardappelen, groente en fruit.

Biologisch.

2026

10%

2024

9,1%

2023

8,1%

Gezonder eten.

In 2024 had 48,8% van de verkoop van eigen merkproducten
Nutri-Score A of B.

In 2024 bevoorraadden wij winkels in Amersfoort, Amsterdam, Assen, Den Haag, Delft, Deventer, Dordrecht, Enschede, Eindhoven, Gouda, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht en Zwolle
met emissievrije vrachtwagens.

Ons doel is om in 2030 de CO2e-uitstoot in de keten (scope3) met
45% te verminderen
ten opzichte van 2018.

Klimaat.

In 2030 willen we
al onze AH winkels bevoorraden met emissievrije vrachtwagens.

In 2024 waren 97% van alle eigen winkels gasloos.

Albert Heijn logo

In één oogopslag.

Over Albert Heijn. 


Het begon allemaal in 1887 met één kruidenierswinkel in familiebezit. Inmiddels is Albert Heijn de grootste supermarktketen van Nederland, met een marktaandeel van 37,7%. We zijn uitgegroeid tot een Food & Tech bedrijf.

10.000 eigen merkproducten.

B Corp Certificering.


Albert Heijn Nederland is 
B Corp gecertificeerd.

Met al onze collega’s werken we iedere dag aan onze missie.

We vullen meer dan zeven miljoen borden per dag.

Met bijna 10.000 eigen merkproducten bieden we de lekkerste producten van topkwaliteit.

In Nederland en Vlaanderen samen hebben we 1.276 winkels. In 2024 kwamen er 18 nieuwe winkels bij. We hebben 7 distributiecentra en 9 Home Shop Centers.

125.000 collega’s.
7 miljoen.
1.276 winkels.

Cacaoketen.

Verpakkingsreductie.

Verpakkingsreductie in miljoenen kilogram.

In 2024 verkochten we nog meer producten in een zak in plaats van in een bak. Dit heeft een bijdrage geleverd aan de verpakkingsreductie.

Ons doel is om in 2025 20 miljoen kilogram verpakkingsmateriaal te besparen ten opzichte van 2018.
Dit behaalden we al in 2024.

voedselverspilling.

Minder

Reductie
per miljoen euro verkocht voedsel.

In 2024 reduceerden we
meer dan 1,3 miljoen kilogram voedselverspilling.

Door onder andere AH Overblijvers, Brood van gisteren dynamisch afprijzen en inzet van AI-technologie.

In 2030 willen we onze voedselverspilling met 50% verminderen ten opzichte van 2016.
We kijken in de winkel en in de keten naar slimme manieren om voedselverspilling te voorkomen.

Eiwittransitie.

Verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong.

In 2024 is het AH Terra assortiment gegroeid tot 250 plantaardige producten.

In 2030 willen we dat 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong is.

Verkochte producten van plantaardige oorsprong.

Omzetaandeel onbewerkte biologische aardappelen, groente en fruit.

Biologisch.

2026
2024

10,0%

9,1%

2023

8,1%

In 2024 bevoorraadden wij winkels in Amersfoort, Amsterdam, Assen, Den Haag, Delft, Deventer, Dordrecht, Enschede, Eindhoven, Gouda, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht en Zwolle
met emissievrije vrachtwagens.

Ons doel is om in 2030 de CO2e-uitstoot in de keten (scope3) met
45% te verminderen
ten opzichte van 2018.

Klimaat.

In 2030 willen we
al onze AH winkels bevoorraden met emissievrije vrachtwagens.

In 2024 waren 97% van alle eigen winkels gasloos.

Gezonder eten.

In 2024 had 48,8% van de verkoop van eigen merkproducten
Nutri-Score A of B.