De missie van Albert Heijn.

2022 was een jaar dat uitdagingen kende maar ook een jaar waar we bij Albert Heijn met trots op terugkijlken. Onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen’ is er één van een marktleider die midden in de samenleving staat. Die samenleving was in 2022 flink in beweging. Door het loslaten van de coronamaatregelen, maar ook door de oorlog in Oekraïne en de hoge inflatie. Het leven van onze klanten in de afgelopen 25 jaar niet zo sterk veranderd als nu. Dat stelt ook ons voor nieuwe uitdagingen.

Inhoud:

Er is onzekerheid over prijzen, van energie tot dagelijkse boodschappen. Dat voelden onze klanten dagelijks in hun portemonnee en dat merkten wij als bedrijf. Klanten maakten steeds bewustere keuzes in hun huishoudbudget en daarmee werd betaalbaarheid een steeds belangrijker thema.

Dat vraagt om oplossingen van onze kant, om versnelling. Ook in deze tijd van transitie, op het vlak van duurzaamheid, van digitalisering en technologie, én sociaal gezien, in onze samenleving, hebben we laten zien dat we er altijd voor onze klanten zijn. Met betaalbare producten en met inspiratie om samen te genieten van gezond, gevarieerd, duurzaam én lekker eten en drinken. Een vertrouwde en inspirerende partner ben je immers in goede en in mindere tijden. Juist nu moeten onze klanten op ons kunnen rekenen. En we zijn er trots op dat klanten in 2022 ons hun vertrouwen hebben gegeven, zowel online als in de winkels. Lees in dit hoofdstuk meer over hoe - én met wie - we in 2022 aan onze missie en strategie werkten.

Betaalbaarheid door 1.700 Prijsfavorieten.

Albert Heijn in 2022: op weg naar een gezonde, sociale en duurzame samenleving.

Om de dagelijkse boodschappen voordelig te houden, breidde Albert Heijn het assortiment Prijsfavorieten – eigenmerkproducten van topkwaliteit en altijd voordelig – uit met 200 producten naar 1.700. Onze klanten wisten de Prijsfavorieten steeds beter te vinden: het verkoopvolume van dit assortiment steeg met 5%.  

Op het snijvlak van betaalbaarheid en duurzaamheid rolden we AH Overblijvers landelijk uit, met als doel voedselverspilling tegen te gaan en klanten de mogelijkheid te geven extra voordelig inkopen te doen. AH Overblijvers zijn pakketten gevuld met producten waarvan de houdbaarheidsdatum nadert, die aan het einde van de dag overblijven of die uit het assortiment gaan. Klanten kunnen deze pakketten digitaal reserveren via de Mijn Albert Heijn-app. Sinds de introductie van AH Overblijvers in september 2022 werden al zo’n 350.000 pakketten verkocht. In 2023 blijft voordelig, gezond en duurzaam boodschappen doen bij Albert Heijn prioriteit.

Digitaal gemak.

We maken gezonder, duurzamer en betaalbaar eten graag zo makkelijk mogelijk voor iedereen, zowel online als in de winkel. Daarom werken we aan ‘digitaal gemak‘ voor onze klanten. Zo breidden we de Mijn Albert Heijn-app – waar klanten digitaal koopzegels kunnen sparen – uit met de nieuwe Koken-tab. We voegden verschillende functionaliteiten toe, die de klant helpen bij de vraag ‘Wat eten we vandaag?’. Via Mijn Recepten kan de klant favoriete Allerhande-recepten organiseren in verschillende mapjes en zelfs eigen recepten digitaliseren en opslaan. Daarnaast kunnen klanten nu ingrediënten in recepten ‘swappen’ voor een goedkoper, biologisch of vegetarisch alternatief.

“In onze AH-app komt alles samen wat je nodig hebt voor je dagelijkse boodschappen: de bonuskaart, boodschappenlijstjes, kassabonnen, koop- en spaarzegels en natuurlijk al je favoriete recepten. En omdat betalen een belangrijk onderdeel van boodschappen doen is, introduceerden we een nieuwe betaaloplossing in de app: de digitale betaalpas. Zo maken we boodschappen afrekenen makkelijker en duurzamer.”

Dennis Pereira,
Verantwoordelijk voor shopping & payments bij Albert Heijn

Duurzaam groeien.

Met ruim 125.000 bevlogen collega’s en 1.229 winkels in Nederland en België vulden we in 2022 elke avond ruim 6 miljoen borden. Ons marktaandeel in Nederland groeide in 2022 naar37,0%; een stijging van 1,3 procentpunt ten opzichte van 2021. Het omzetaandeel van online steeg met 10% en het bezorggebied in België is zelfs verdubbeld. Samen met onze toenemend aantal klanten kunnen we steeds meer positieve impact maken.

Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.

Albert Heijn snapt dat beter eten voor iedereen anders is, maar wat we uiteindelijk allemaal willen is hetzelfde: ons goed voelen, lekker in ons vel zitten. Door gezonder te eten. Door te weten waar ons eten vandaan komt en er samen van te genieten. Door een bijdrage te leveren aan het beter achterlaten van de aarde. Vandaag en morgen. Dat gaat niet vanzelf. Daarom nemen we iedereen stap voor stap mee in de beweging naar beter eten. Altijd op een leuke en lekkere manier. Onderweg, bij de winkel in de buurt, thuis of in de hand met de Mijn Albert Heijn-app. Overal en op elk moment is Albert Heijn er als vertrouwde en inspirerende partner. Met initiatieven waar iedereen enthousiast van wordt en waarmee we samen telkens weer een stap verder komen. Voor onszelf, voor elkaar en voor de aarde.

Beter eten bestaat voor Albert Heijn uit 3 missiepijlers die elkaar versterken:

Beter eten is de wereld beter achterlaten.

We verduurzamen ons voedselsysteem, zodat we een leefbare aarde overdragen aan generaties na ons. Minder voedsel verspillen, beter verpakken en meer vega(n) en plantaardige producten. Maar bijvoorbeeld ook duurzamer transport, minder uitstoot van broeikasgassen, betere bescherming van mensenrechten en productiemethoden ontwikkelen die beter zijn voor dier, natuur en mens. Wanneer we nieuwe mogelijkheden omarmen, kunnen we de impact samen met iedereen in de voedselketen omdraaien van negatieve impact naar een positieve bijdrage aan de wereld.

Beter eten is beter leven.

Beter eten zorgt voor een beter leven. We willen graag lekker in ons vel zitten en elke dag genieten. Zo lang mogelijk. Genieten van eten en drinken hoort daar zeker bij. Tegelijkertijd komen welvaartsziekten steeds meer voor en zijn verleidingen lastig te weerstaan. We werken aan meer bewustzijn over wat eten kan betekenen en het makkelijker en betaalbaarder maken van verse, gevarieerde en gezonde voeding. Zo zorgen we dat een gezondere leefstijl voor iedereen bereikbaar is.

Beter eten verbindt.

Samen lekker aan tafel zitten, voedt de mooiste gesprekken en momenten in het leven. Weten wie ons eten heeft gemaakt en waar het vandaan komt, geeft een diepere connectie met de maker. De verbindende kracht van eten en drinken kan ook een brug slaan tussen verschillende mensen, wereldbeelden, landen en culturen. Met gezinnen, vrienden, collega’s of juist een onbekende. Bij feestelijkheden of memorabele gebeurtenissen, maar ook gewoon bij de dagelijkse maaltijd. Daarmee is voeding een belangrijk ingrediënt voor een samenleving waarin plek is voor iedereen.​

  • Groeien op een duurzame manier

  • Aanbieden van één soepele klantervaring

  • Uitblinken met het beste product

  • Benutten van het voordeel van schaal

  • Samen werken in bevlogen teams

Lancering van nieuwe strategie.

Zo werken we aan onze missie.

Zo nemen we het voortouw in de beweging naar een gezonde, sociale en duurzame samenleving. Een verantwoordelijkheid die tot kansen leidt. Kansen om onze klanten van nu en van de toekomst te helpen en te inspireren.

Wat we willen bereiken, is een betekenisvolle bijdrage aan een gezonde, sociale en duurzame samenleving. We werken op 5 verschillende pijlers aan het maken van deze impact.

Duurzaamheid in de organisatie.

Duurzaamheid is verankerd in de missie van Albert Heijn en is daarmee een integraal onderdeel van ieder directieoverleg. En: doelstellingen die voortvloeien uit de missie horen bij de prestaties waar onze collega’s op worden beoordeeld.

Sinds 2022 rapporteert de verantwoordelijke voor Kwaliteit en Duurzaamheid bij Albert Heijn direct aan algemeen directeur Marit van Egmond, die de leiding heeft over ons dagelijks bestuur. Dit onderstreept het belang van duurzaamheid voor Albert Heijn. Het duurzaamheidsverslag wordt door de algemeen directeur goedgekeurd, waarbij directieleden verantwoordelijk zijn voor specifieke onderdelen.

De missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen’ is van ons allemaal. Alle collega's die in hun dagelijks werk invloed hebben op het verduurzamen van ons assortiment en onze bedrijfsvoering hebben daarom een actieve rol in het werken aan onze doelstellingen.

Stakeholders en materialiteitsanalyse.

Alleen samen kunnen we onze missie waarmaken. Met collega’s maar ook met al onze stakeholders...

“Ik ga altijd met plezier naar mijn werk. Een goede band met je collega’s is een belangrijke factor om het werk leuk te houden. Zij zijn mijn steun en toeverlaat.”

Thea Beauveser-Graas,
jubilaris 40 jaar in dienst.

Samen werken in bevlogen teams.

Voor iedere nieuwe – en bestaande – collega willen we, net als voor onze klanten, de vertrouwde en inspirerende partner zijn. Ook in een samenleving die snel verandert. Want we hebben elke collega en ieders talent en kennis nodig om onze missie kracht bij te zetten. ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’

Bij Albert Heijn geloven we in de kracht van bevlogen teams om impact te maken in het leven van onze klanten en collega’s en in de maatschappij. Bevlogen teams bieden collega’s een fijne werkomgeving waarin ze zichzelf kunnen zijn, talenten worden benut en ze samen het verschil kunnen maken. Hier werken we op verschillende manieren aan.

In dit hoofdstuk lees je meer over onze visie en resultaten rondom goed werkgeverschap, bevlogen teams, ontwikkeling, diversiteit en inclusie en privacy.

Highlights

  • 1.750 teams aan de slag met het bouwen aan hun bevlogen team.

  • Diverse, gelijkwaardige en inclusieve werkomgeving waarin we voor alle 125.000 collega's een prettige werkomgeving creëren waarin zij zichzelf kunnen zijn.

  • Een medewerkersbetrokkenheidsscore van 75%.

Zo bouwen we aan bevlogen teams.

Onze gedragingen aan de basis.

Een bevlogen team worden gaat niet vanzelf. Het is belangrijk om hierin te investeren en van elkaar te...

Ontwikkelen bij Albert Heijn.

We stimuleren de individuele ontwikkeling van onze collega’s, in de breedte en in de diepte.

Inclusieve en veilige werkomgeving.

Bij Albert Heijn vinden we het belangrijk dat iedere collega zich veilig, geaccepteerd en gewaardeerd...

Privacy van collega’s en klanten.

Onze collega’s kunnen erop vertrouwen dat wij hun gegevens goed behandelen. Albert Heijn doet er alles aan om hun privacy te beschermen. In ons privacybeleid voor collega’s beschrijven wij welke gegevens wij verwerken en voor welke doeleinden.

Ook onze klanten kunnen natuurlijk alleen met een gerust hart boodschappen doen, als ze weten dat wij hun gegevens beschermen. Dat kan alleen als ze weten wat we met die gegevens doen.

De informatie die we van klanten hebben verschilt: zo hebben sommigen een profiel op ah.nl en maken anderen gebruik van de Mijn Albert Heijn-app en/of een Persoonlijke Bonuskaart. Ons volledige privacybeleid staat op de website. Hier beschrijven we per dienst precies welke persoonlijke gegevens Albert Heijn verwerkt om deze dienst te leveren.

Voor zowel onze collega’s als klanten, houden we ons aan The Principles on Personal Data Protection en The Principles on the Responsible Use of Data van Ahold Delhaize.

Privacy van collega’s en klanten.

Onze collega’s kunnen erop vertrouwen dat wij hun gegevens goed behandelen. Albert Heijn doet er alles aan om hun privacy te beschermen. In ons privacybeleid voor collega’s beschrijven wij welke gegevens wij verwerken en voor welke doeleinden.

Ook onze klanten kunnen natuurlijk alleen met een gerust hart boodschappen doen, als ze weten dat wij hun gegevens beschermen. Dat kan alleen als ze weten wat we met die gegevens doen.

De informatie die we van klanten hebben verschilt: zo hebben sommigen een profiel op ah.nl en maken anderen gebruik van de Mijn Albert Heijn-app en/of een Persoonlijke Bonuskaart. Ons volledige privacybeleid staat op de website. Hier beschrijven we per dienst precies welke persoonlijke gegevens Albert Heijn verwerkt om deze dienst te leveren.

Voor zowel onze collega’s als klanten, houden we ons aan The Principles on Personal Data Protection en The Principles on the Responsible Use of Data van Ahold Delhaize.

Zo bouwen we aan bevlogen teams.

Stakeholders en materialiteitsanalyse.

Alleen samen kunnen we onze missie waarmaken. Met collega’s maar ook met al onze stakeholders...

  • Groeien op een duurzame manier

  • Aanbieden van één soepele klantervaring

  • Uitblinken met het beste product

  • Benutten van het voordeel van schaal

  • Samen werken in bevlogen teams

Lancering van nieuwe strategie.

Zo werken we aan onze missie.

Zo nemen we het voortouw in de beweging naar een gezonde, sociale en duurzame samenleving. Een verantwoordelijkheid die tot kansen leidt. Kansen om onze klanten van nu en van de toekomst te helpen en te inspireren.

Wat we willen bereiken, is een betekenisvolle bijdrage aan een gezonde, sociale en duurzame samenleving. We werken op 5 verschillende pijlers aan het maken van deze impact.

Samen werken in bevlogen teams.

Voor iedere nieuwe – en bestaande – collega willen we, net als voor onze klanten, de vertrouwde en inspirerende partner zijn. Ook in een samenleving die snel verandert. Want we hebben elke collega en ieders talent en kennis nodig om onze missie kracht bij te zetten. ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’

Bij Albert Heijn geloven we in de kracht van bevlogen teams om impact te maken in het leven van onze klanten en collega’s en in de maatschappij. Bevlogen teams bieden collega’s een fijne werkomgeving waarin ze zichzelf kunnen zijn, talenten worden benut en ze samen het verschil kunnen maken. Hier werken we op verschillende manieren aan.

In dit hoofdstuk lees je meer over onze visie en resultaten rondom goed werkgeverschap, bevlogen teams, ontwikkeling, diversiteit en inclusie en privacy.

Highlights

  • 1.750 teams aan de slag met het bouwen aan hun bevlogen team.

  • Diverse, gelijkwaardige en inclusieve werkomgeving waarin we voor alle 125.000 collega's een prettige werkomgeving creëren waarin zij zichzelf kunnen zijn.

  • Een medewerkersbetrokkenheidsscore van 75%.

“Ik ga altijd met plezier naar mijn werk. Een goede band met je collega’s is een belangrijke factor om het werk leuk te houden. Zij zijn mijn steun en toeverlaat.”

Thea Beauveser-Graas,
jubilaris 40 jaar in dienst.

Duurzaamheid in de organisatie.

Duurzaamheid is verankerd in de missie van Albert Heijn en is daarmee een integraal onderdeel van ieder directieoverleg. En: doelstellingen die voortvloeien uit de missie horen bij de prestaties waar onze collega’s op worden beoordeeld.

Sinds 2022 rapporteert de verantwoordelijke voor Kwaliteit en Duurzaamheid bij Albert Heijn direct aan algemeen directeur Marit van Egmond, die de leiding heeft over ons dagelijks bestuur. Dit onderstreept het belang van duurzaamheid voor Albert Heijn. Het duurzaamheidsverslag wordt door de algemeen directeur goedgekeurd, waarbij directieleden verantwoordelijk zijn voor specifieke onderdelen.

De missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen’ is van ons allemaal. Alle collega's die in hun dagelijks werk invloed hebben op het verduurzamen van ons assortiment en onze bedrijfsvoering hebben daarom een actieve rol in het werken aan onze doelstellingen.

Beter eten is de wereld beter achterlaten.

We verduurzamen ons voedselsysteem, zodat we een leefbare aarde overdragen aan generaties na ons. Minder voedsel verspillen, beter verpakken en meer vega(n) en plantaardige producten. Maar bijvoorbeeld ook duurzamer transport, minder uitstoot van broeikasgassen, betere bescherming van mensenrechten en productiemethoden ontwikkelen die beter zijn voor dier, natuur en mens. Wanneer we nieuwe mogelijkheden omarmen, kunnen we de impact samen met iedereen in de voedselketen omdraaien van negatieve impact naar een positieve bijdrage aan de wereld.

Beter eten verbindt.

Samen lekker aan tafel zitten, voedt de mooiste gesprekken en momenten in het leven. Weten wie ons eten heeft gemaakt en waar het vandaan komt, geeft een diepere connectie met de maker. De verbindende kracht van eten en drinken kan ook een brug slaan tussen verschillende mensen, wereldbeelden, landen en culturen. Met gezinnen, vrienden, collega’s of juist een onbekende. Bij feestelijkheden of memorabele gebeurtenissen, maar ook gewoon bij de dagelijkse maaltijd. Daarmee is voeding een belangrijk ingrediënt voor een samenleving waarin plek is voor iedereen.​

Beter eten is beter leven.

Beter eten zorgt voor een beter leven. We willen graag lekker in ons vel zitten en elke dag genieten. Zo lang mogelijk. Genieten van eten en drinken hoort daar zeker bij. Tegelijkertijd komen welvaartsziekten steeds meer voor en zijn verleidingen lastig te weerstaan. We werken aan meer bewustzijn over wat eten kan betekenen en het makkelijker en betaalbaarder maken van verse, gevarieerde en gezonde voeding. Zo zorgen we dat een gezondere leefstijl voor iedereen bereikbaar is.

Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.

Albert Heijn snapt dat beter eten voor iedereen anders is, maar wat we uiteindelijk allemaal willen is hetzelfde: ons goed voelen, lekker in ons vel zitten. Door gezonder te eten. Door te weten waar ons eten vandaan komt en er samen van te genieten. Door een bijdrage te leveren aan het beter achterlaten van de aarde. Vandaag en morgen. Dat gaat niet vanzelf. Daarom nemen we iedereen stap voor stap mee in de beweging naar beter eten. Altijd op een leuke en lekkere manier. Onderweg, bij de winkel in de buurt, thuis of in de hand met de Mijn Albert Heijn-app. Overal en op elk moment is Albert Heijn er als vertrouwde en inspirerende partner. Met initiatieven waar iedereen enthousiast van wordt en waarmee we samen telkens weer een stap verder komen. Voor onszelf, voor elkaar en voor de aarde.

Beter eten bestaat voor Albert Heijn uit 3 missiepijlers die elkaar versterken:

“In onze AH-app komt alles samen wat je nodig hebt voor je dagelijkse boodschappen: de bonuskaart, boodschappenlijstjes, kassabonnen, koop- en spaarzegels en natuurlijk al je favoriete recepten. En omdat betalen een belangrijk onderdeel van boodschappen doen is, introduceerden we een nieuwe betaaloplossing in de app: de digitale betaalpas. Zo maken we boodschappen afrekenen makkelijker en duurzamer.”

Dennis Pereira,
Verantwoordelijk voor shopping & payments bij Albert Heijn

Betaalbaarheid door 1.700 Prijsfavorieten.

Albert Heijn in 2022: op weg naar een gezonde, sociale en duurzame samenleving.

Om de dagelijkse boodschappen voordelig te houden, breidde Albert Heijn het assortiment Prijsfavorieten – eigenmerkproducten van topkwaliteit en altijd voordelig – uit met 200 producten naar 1.700. Onze klanten wisten de Prijsfavorieten steeds beter te vinden: het verkoopvolume van dit assortiment steeg met 5%.  

Op het snijvlak van betaalbaarheid en duurzaamheid rolden we AH Overblijvers landelijk uit, met als doel voedselverspilling tegen te gaan en klanten de mogelijkheid te geven extra voordelig inkopen te doen. AH Overblijvers zijn pakketten gevuld met producten waarvan de houdbaarheidsdatum nadert, die aan het einde van de dag overblijven of die uit het assortiment gaan. Klanten kunnen deze pakketten digitaal reserveren via de Mijn Albert Heijn-app. Sinds de introductie van AH Overblijvers in september 2022 werden al zo’n 350.000 pakketten verkocht. In 2023 blijft voordelig, gezond en duurzaam boodschappen doen bij Albert Heijn prioriteit.

Er is onzekerheid over prijzen, van energie tot dagelijkse boodschappen. Dat voelden onze klanten dagelijks in hun portemonnee en dat merkten wij als bedrijf. Klanten maakten steeds bewustere keuzes in hun huishoudbudget en daarmee werd betaalbaarheid een steeds belangrijker thema.

Dat vraagt om oplossingen van onze kant, om versnelling. Ook in deze tijd van transitie, op het vlak van duurzaamheid, van digitalisering en technologie, én sociaal gezien, in onze samenleving, hebben we laten zien dat we er altijd voor onze klanten zijn. Met betaalbare producten en met inspiratie om samen te genieten van gezond, gevarieerd, duurzaam én lekker eten en drinken. Een vertrouwde en inspirerende partner ben je immers in goede en in mindere tijden. Juist nu moeten onze klanten op ons kunnen rekenen. En we zijn er trots op dat klanten in 2022 ons hun vertrouwen hebben gegeven, zowel online als in de winkels. Lees in dit hoofdstuk meer over hoe - én met wie - we in 2022 aan onze missie en strategie werkten.

De missie van Albert Heijn.

Duurzaam groeien.

Met ruim 125.000 bevlogen collega’s en 1.229 winkels in Nederland en België vulden we in 2022 elke avond ruim 6 miljoen borden. Ons marktaandeel in Nederland groeide in 2022 naar37,0%; een stijging van 1,3 procentpunt ten opzichte van 2021. Het omzetaandeel van online steeg met 10% en het bezorggebied in België is zelfs verdubbeld. Samen met onze toenemend aantal klanten kunnen we steeds meer positieve impact maken.

In 2022 hadden we 1.155 winkels in Nederland (inclusief Albert Heijn to go’s, AH XL’s en franchisewinkels) en 74 winkels in België. Dat is een groei van 113 winkels, waarvan 9 in België en 104 in Nederland. De groei in Nederland komt onder meer door de uitrol van Albert Heijn to go naar 90 bp tankstations. En we blijven groeien. Zo hebben we samen met familiebedrijf Jan Linders ons voornemen tot samenwerking aangekondigd, waarbij Jan Linders verder gaat als franchiseondernemer van Albert Heijn. Het overgrote deel van de huidige 63 winkels blijft onderdeel van de franchiseonderneming Jan Linders en wordt omgebouwd naar Albert Heijn-franchisesupermarkt. De samenwerkingsafspraken zijn onder voorbehoud van advies van de ondernemingsraden en goedkeuring van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Het streven is om de betrokken winkels eind 2023 omgebouwd te hebben.

Inclusieve en veilige werkomgeving.

Bij Albert Heijn vinden we het belangrijk dat iedere collega zich veilig, geaccepteerd en gewaardeerd...

Ontwikkelen bij Albert Heijn.

We stimuleren de individuele ontwikkeling van onze collega’s, in de breedte en in de diepte.

Onze gedragingen aan de basis.

Een bevlogen team worden gaat niet vanzelf. Het is belangrijk om hierin te investeren en van elkaar te...

Digitaal gemak.

We maken gezonder, duurzamer en betaalbaar eten graag zo makkelijk mogelijk voor iedereen, zowel online als in de winkel. Daarom werken we aan ‘digitaal gemak‘ voor onze klanten. Zo breidden we de Mijn Albert Heijn-app – waar klanten digitaal koopzegels kunnen sparen – uit met de nieuwe Koken-tab. We voegden verschillende functionaliteiten toe, die de klant helpen bij de vraag ‘Wat eten we vandaag?’. Via Mijn Recepten kan de klant favoriete Allerhande-recepten organiseren in verschillende mapjes en zelfs eigen recepten digitaliseren en opslaan. Daarnaast kunnen klanten nu ingrediënten in recepten ‘swappen’ voor een goedkoper, biologisch of vegetarisch alternatief.

2022 was een jaar dat uitdagingen kende maar ook een jaar waar we bij Albert Heijn met trots op terugkijlken. Onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen’ is er één van een marktleider die midden in de samenleving staat. Die samenleving was in 2022 flink in beweging. Door het loslaten van de coronamaatregelen, maar ook door de oorlog in Oekraïne en de hoge inflatie. Het leven van onze klanten in de afgelopen 25 jaar niet zo sterk veranderd als nu. Dat stelt ook ons voor nieuwe uitdagingen.