Beter eten verbindt.

Samen genieten van beter eten.

Iftars voor de hele buurt.

De verbindende kracht van eten en drinken kan een brug slaan tussen mensen met verschillende achtergronden en wereldbeelden en uit verschillende landen en culturen. Een mooi voorbeeld daarvan zijn de iftars die Albert Heijn in 2022 organiseerde. De iftar is een maaltijd waarmee moslims tijdens de ramadan direct na zonsondergang het vasten doorbreken.

Na de eerste editie in 2019 organiseerde het team van AH XL Osdorp ook in 2022 een succesvolle openlucht-iftar voor de buurt. Met 2 ingehuurde koks en de hulp van 8 enthousiaste winkelcollega’s werden er bijna 1.000 gratis maaltijden bereid. In 2022 gebeurde dat naast Amsterdam voor het eerst ook in Utrecht, Rotterdam en Den Haag. Ook daar waren honderden mensen van alle leeftijden en achtergronden welkom om van lekker eten en elkaars gezelschap te genieten.

Week tegen Eenzaamheid met Resto VanHarte.

Ruim 47% van de volwassenen in Nederland voelt zich eenzaam1. In 2016 was dat nog 43%. Onze samenleving wordt steeds individualistischer en eenzaamheid vormt daarin een bedreiging. Ook corona heeft een flinke impact gehad op ons sociale leven. Onderzoek toonde aan dat van de ruim 1,4 miljoen 75-plussers in ons land, ruim 400.000 mensen zich eenzaam voelen - ook na de coronapandemie2. Resto VanHarte wil eenzaamheid bestrijden door samen te koken en te eten. Met hun 59 locaties door het hele land organiseren ze laagdrempelige eettafels en helpen ze eenzame mensen bij het aangaan van verbindende, betekenisvolle ontmoetingen.

Tijdens de Week tegen Eenzaamheid werden bij 100 Albert Heijn winkels in de buurt van Resto VanHarte, dinerbonnen uitgedeeld om mensen met gevoelens van eenzaamheid uit te nodigen om een keer gratis mee te eten bij Resto VanHarte. Ook klanten konden een steentje bijdragen door Mijn AH Miles te doneren voor diners. Daarnaast plaatste Albert Heijn in 5 winkels in Amsterdam, Alkmaar, Ede, Venlo en Enschede ’aanschuiftafels’. In deze pop-up restaurants lieten medewerkers van Resto VanHarte en Albert Heijn klanten, onder het genot van lekker eten en drinken, kennismaken met Resto VanHarte.

Gezellig met elkaar ‘Aan Tafel!’.

Albert Heijn vindt het belangrijk dat iedereen tijd kan maken om samen te eten. Want aan de eettafel ontstaan gesprekken, ideeën en verbondenheid. Daarom introduceerden we in 2022 leuke gespreksstarters in spelvorm genaamd ‘Aan Tafel!’. De spellen zijn te vinden in onze verspakketten en te herkennen aan de witte stickers. In bijvoorbeeld het ‘Weet wat je eet’-spel, leren klanten aan de hand van verschillende quizvragen meer over het eten dat op hun bord ligt.

Week tegen Eenzaamheid met Resto VanHarte.

Ruim 47% van de volwassenen in Nederland voelt zich eenzaam1. In 2016 was dat nog 43%. Onze samenleving wordt steeds individualistischer en eenzaamheid vormt daarin een bedreiging. Ook corona heeft een flinke impact gehad op ons sociale leven. Onderzoek toonde aan dat van de ruim 1,4 miljoen 75-plussers in ons land, ruim 400.000 mensen zich eenzaam voelen - ook na de coronapandemie2. Resto VanHarte wil eenzaamheid bestrijden door samen te koken en te eten. Met hun 59 locaties door het hele land organiseren ze laagdrempelige eettafels en helpen ze eenzame mensen bij het aangaan van verbindende, betekenisvolle ontmoetingen.

Tijdens de Week tegen Eenzaamheid werden bij 100 Albert Heijn winkels in de buurt van Resto VanHarte, dinerbonnen uitgedeeld om mensen met gevoelens van eenzaamheid uit te nodigen om een keer gratis mee te eten bij Resto VanHarte. Ook klanten konden een steentje bijdragen door Mijn AH Miles te doneren voor diners. Daarnaast plaatste Albert Heijn in 5 winkels in Amsterdam, Alkmaar, Ede, Venlo en Enschede ’aanschuiftafels’. In deze pop-up restaurants lieten medewerkers van Resto VanHarte en Albert Heijn klanten, onder het genot van lekker eten en drinken, kennismaken met Resto VanHarte.

Gezellig met elkaar ‘Aan Tafel!’.

Albert Heijn vindt het belangrijk dat iedereen tijd kan maken om samen te eten. Want aan de eettafel ontstaan gesprekken, ideeën en verbondenheid. Daarom introduceerden we in 2022 leuke gespreksstarters in spelvorm genaamd ‘Aan Tafel!’. De spellen zijn te vinden in onze verspakketten en te herkennen aan de witte stickers. In bijvoorbeeld het ‘Weet wat je eet’-spel, leren klanten aan de hand van verschillende quizvragen meer over het eten dat op hun bord ligt.

Na de eerste editie in 2019 organiseerde het team van AH XL Osdorp ook in 2022 een succesvolle openlucht-iftar voor de buurt. Met 2 ingehuurde koks en de hulp van 8 enthousiaste winkelcollega’s werden er bijna 1.000 gratis maaltijden bereid. In 2022 gebeurde dat naast Amsterdam voor het eerst ook in Utrecht, Rotterdam en Den Haag. Ook daar waren honderden mensen van alle leeftijden en achtergronden welkom om van lekker eten en elkaars gezelschap te genieten.

Iftars voor de hele buurt.

De verbindende kracht van eten en drinken kan een brug slaan tussen mensen met verschillende achtergronden en wereldbeelden en uit verschillende landen en culturen. Een mooi voorbeeld daarvan zijn de iftars die Albert Heijn in 2022 organiseerde. De iftar is een maaltijd waarmee moslims tijdens de ramadan direct na zonsondergang het vasten doorbreken.

Samen genieten van beter eten.

Beter eten verbindt.