Duurzaamheidsverslag
2022.

Werken aan de missie van Albert Heijn. Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.

Onze missie is ook een beweging waarin we met een open blik naar buiten kijken, willen samenwerken en leren van anderen.

Samen op weg naar een gezonde, sociale en duurzame samenleving. Met plezier en gepaste trots kijkt Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, in dit duurzaamheidsverslag met je terug op de stappen die Albert Heijn in 2022 gezet heeft om de missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ te realiseren. Lees hoe Marit het jaar evalueert en bekijk alle hoogtepunten van 2022 in één oogopslag.

De missie van Albert Heijn.

Favoriete bijbaan werkgever onder studenten.

Bouwen aan bevlogen teams.

Lancering nieuwe strategie.

Betaalbaarheid door 1.700 Prijsfavorieten.

Met onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen’ staat Albert Heijn midden in de samenleving. We kijken met trots terug op 2022. Een jaar met nieuwe mogelijkheden en kansen tot uitdagingen. We hebben laten zien dat we er altijd voor onze klanten zijn. Met betaalbare producten en inspiratie voor gezond, gevarieerd en duurzaam eten.

Beter eten is beter leven.

6.000+

Eigenmerk-producten met Nutri-Score.

55,5%

Healthy Living Sales: eigenmerkproducten met Nutri-Score A of B. 

14.000

Bezoekers op het Beter eten Festival.

700

Gezonde recepten op ah.nl

350.000

Mijn Leefstijlcoach-challenges afgerond.

Een gezondere leefstijl begint met goed eten en drinken. De juiste voedingsstoffen laten ons sterk, gezond en energiek voelen. We bieden verse, gevarieerde, en gezonde producten en maken bewegen en ontspannen bereikbaar voor iedereen. Met een breed aanbod, veel voordeel en inspiratie maken we de gezondere keuze extra makkelijk. Zo stimuleren we onze klanten om elk bord lekker en gezonder te maken.

Beter eten verbindt.

Samenwerking WWF-NL om ecologische voetafdruk te halveren.

€7 mln+

Ingezameld en gedoneerd aan maatschap-pelijke partners.

Iftars in de 4 grootste steden.

Start platform ‘Voor elkaar’.

Samen genieten van lekker eten aan tafel voedt de mooiste momenten en gesprekken in het leven. Eten verbindt niet alleen gezinsleden, vrienden en collega's, maar ook juist onbekenden. Het verbindt ons ook met wie het eten maakt en waar het vandaan komt. We willen zeker weten dat onze producten ook voor hen positief uitpakken. Daarom werken we samen met verschillende partners om duurzaamheid te bevorderen, met aandacht voor onder andere mensenrechten en de ecologische voetafdruk.

Beter eten is de wereld beter achterlaten.

Samen met leveranciers €2,1 mln geïnvesteerd in projecten in Afrika en Zuid-Amerika.

4,1 mln kg

Verpakkings- materiaal bespaard.

1,1 ton

Per miljoen euro minder voedsel-verspilling t.o.v. 2016.

700

Beter voor Natuur & Boer-producten in het schap.

van 15%
naar 45%

Minder uitstoot in scope 3 in 2030.

We willen een leefbare aarde overdragen aan toekomstige generaties. We zetten ons in om eetpatronen te doorbreken, voedsel op slimmere manieren te produceren, duurzamer te verpakken, verspilling tegen te gaan en transport te verduurzamen. Samen met onze partners hopen we bij te dragen aan een mooiere wereld. En klanten producten en oplossingen te bieden waarmee zij een verschil maken.

Albert Heijn Duurzaamheidsverslag 2022.

Duurzaam-heidsverslag
2022.

Werken aan de missie van Albert Heijn. Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.

Onze missie is ook een beweging waarin we met een open blik naar buiten kijken, willen samenwerken en leren van anderen.

Samen op weg naar een gezonde, sociale en duurzame samenleving. Met plezier en gepaste trots kijkt Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, in dit duurzaamheidsverslag met je terug op de stappen die Albert Heijn in 2022 gezet heeft om de missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ te realiseren. Lees hoe Marit het jaar evalueert en bekijk alle hoogtepunten van 2022 in één oogopslag.

De missie van Albert Heijn.

Betaalbaarheid door 1.700 Prijsfavorieten.

Lancering nieuwe strategie.

Bouwen aan bevlogen teams.

Favoriete bijbaan werkgever onder studenten.

Met onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen’ staat Albert Heijn midden in de samenleving. We kijken met trots terug op 2022. Een jaar met nieuwe mogelijkheden en kansen tot uitdagingen. We hebben laten zien dat we er altijd voor onze klanten zijn. Met betaalbare producten en inspiratie voor gezond, gevarieerd en duurzaam eten.

Beter eten is beter leven.

6.000+

Eigenmerk-producten met Nutri-Score.

700

Gezonde recepten op ah.nl

55,5%

Healthy Living Sales: eigenmerkproducten met Nutri-Score A of B. 

14.000

Bezoekers op het Beter eten Festival.

350.000

Mijn Leefstijlcoach-challenges afgerond.

Een gezondere leefstijl begint met goed eten en drinken. De juiste voedingsstoffen laten ons sterk, gezond en energiek voelen. We bieden verse, gevarieerde, en gezonde producten en maken bewegen en ontspannen bereikbaar voor iedereen. Met een breed aanbod, veel voordeel en inspiratie maken we de gezondere keuze extra makkelijk. Zo stimuleren we onze klanten om elk bord lekker en gezonder te maken.

Beter eten verbindt.

€7 mln+

Ingezameld en gedoneerd aan maatschap-pelijke partners.

Samenwerking WWF-NL om ecologische voetafdruk te halveren.

Iftars in de 4 grootste steden.

Start platform ‘Voor elkaar’.

Samen genieten van lekker eten aan tafel voedt de mooiste momenten en gesprekken in het leven. Eten verbindt niet alleen gezinsleden, vrienden en collega's, maar ook juist onbekenden. Het verbindt ons ook met wie het eten maakt en waar het vandaan komt. Daarom werken we samen met verschillende partners om duurzaamheid te bevorderen, met aandacht voor o.a. mensenrechten en de ecologische voetafdruk.

Beter eten is de wereld beter achterlaten

1,1 ton

Per miljoen euro minder voedsel-verspilling t.o.v. 2016.

4,1 mln kg

Verpakkings- materiaal bespaard.

700

Beter voor Natuur & Boer-producten in het schap.

Samen met leveranciers €2,1 mln geïnvesteerd in projecten in Afrika en Zuid-Amerika.

van 15%
naar 45%

Minder uitstoot in scope 3 in 2030.

We willen een leefbare aarde overdragen aan toekomstige generaties. We zetten ons in om eetpatronen te doorbreken, voedsel op slimmere manieren te produceren, duurzamer te verpakken, verspilling tegen te gaan en transport te verduurzamen. Samen met onze partners hopen we bij te dragen aan een mooiere wereld. En klanten producten en oplossingen te bieden waarmee zij een verschil maken.

Albert Heijn Duurzaamheidsverslag 2022.