Beter eten verbindt.

Beter eten voor iedereen.

Samenwerking met Voedselbanken Nederland.

We werken al jaren nauw samen met Voedselbanken Nederland. Ieder jaar doneren we ruim 5 miljoen euro aan producten aan de voedselbanken en we delen kennis over bijvoorbeeld logistiek en bestelsystemen.

Daarnaast organiseerden we ook in 2022 weer de inzamelingsactie ‘Op een lege maag kun je niet leren’. In de eerste week van het nieuwe schooljaar konden klanten – in 550 winkels en online - gekochte ontbijtproducten zoals pindakaas, muesli en rijstwafels doneren aan de lokale voedselbanken. In totaal werden er ruim 100.000 producten gedoneerd.

“Vanuit onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ geloven we erin dat we een gezondere leefstijl voor iedereen mogelijk kunnen maken. Helaas is beter eten niet voor iedereen in Nederland vanzelfsprekend en daarom werken wij samen met Voedselbanken Nederland.  De inzamelingsactie “Op een lege maag kun je niet leren” is een van de initiatieven van ons Voor Elkaar-programma waarmee wij samen met onze maatschappelijke partners, klanten en medewerkers anderen helpen.”

Johan van der Zanden,
directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn

Platform ‘Voor Elkaar’.

Niet voor iedereen is (samen) eten vanzelfsprekend. Daarom lanceerden we in 2022 ‘Voor Elkaar’. Een platform waar we ons samen met 4 maatschappelijke partners met speciale acties inzetten voor een socialer Nederland.

Ook onze klanten kunnen deze doelen een extra steuntje in de rug geven. Met ‘Voor Elkaar’- in de Albert Heijn app of online kunnen zij bijvoorbeeld hun AH Miles doneren, donatieproducten kopen en statiegeld doneren. In totaal leverde het ‘Voor Elkaar’ platform in 2022 €200.000 op, dit bedrag heeft Albert Heijn verdubbeld tot €400.000.

Eetmomenten met Stichting Het Vergeten Kind.

Stichting Het Vergeten Kind zet zich in voor kinderen die het moeilijk hebben omdat er thuis problemen zijn. Samen doneren we mooie eetmomenten voor deze kinderen. Voor kerst werden bijvoorbeeld boodschappenboxen bezorgd waarmee een kerstdiner kon worden bereid.

Boodschappenhulp met het Rode Kruis.

Het Rode Kruis Nederland verleent voedselnoodhulp in Nederland aan mensen die het zelf niet redden. Om hen te kunnen voorzien in de eerste basislevensbehoefte doneren we boodschappenkaarten. Dat zijn een soort tegoedkaarten waarmee mensen zelf kunnen kopen wat ze nodig hebben.

Boodschappenhulp met Voedselbanken Nederland.

Voedselbanken Nederland verzorgt voedselhulp aan mensen die het tijdelijk niet redden. Samen doneren we producten voor mensen waarvoor dit niet vanzelfsprekend is.

Diners bij Resto VanHarte.

Resto VanHarte streeft naar een Nederland waar niemand eenzaam is en culturen worden verbonden. Samen doneren we diners voor mensen met gevoelens van eenzaamheid.

Statiegeldactie voor Oekraïne.

Door de oorlog in Oekraïne hadden miljoenen mensen plotseling hulp nodig. In Nederland helpt het Rode Kruis bij de opvang van deze mensen; ze geven voedsel, kleding, medische- en psychosociale hulp. Ahold Delhaize doneerde - mede namens Albert Heijn, Etos en Gall & Gall - 1 miljoen euro aan het Rode Kruis om mensen in Oekraïne en in buurlanden te helpen. Dat was bovenop de €927.000 aan donaties van Albert Heijn. Daarnaast konden onze klanten gedurende een maand hun statiegeld bij al onze winkels doneren aan de landelijke Giro-555 actie voor noodhulp. Ook na deze Giro-555 actie konden klanten zich bij Albert Heijn inzetten door hun statiegeld en airmiles te doneren aan het Rode Kruis. In totaal werden statiegeldbonnen ter waarde van ruim €327.000 gedoneerd aan Giro-555 en €420.000 aan Het Rode Kruis.

Bloemenactie met Pink Ribbon.

Pink Ribbon financiert onderzoeken en projecten rondom de behandeling, nazorg en langetermijneffecten van borstkanker. Ook in 2022 ondersteunden we Pink Ribbon door middel van een bloemenactie in de jaarlijkse borstkankermaand in oktober. Per verkocht Pink Ribbon-boeket doneerden we €2,50. Zo haalden we €280.000 op.

Maaltijd Thuis.

Albert Heijn wil lekker, gezond en gevarieerd eten voor iedereen bereikbaar maken. Daarom lanceerden we in 2022 Maaltijd Thuis. Een maaltijdservice voor mensen die hulp kunnen gebruiken bij het op tafel zetten van een verse en gezonde maaltijd. Klanten van Maaltijd Thuis kunnen genieten van versbereide maaltijden waarbij aandacht voor persoonlijke eetwensen en persoonlijk contact centraal staan. Zo kunnen klanten kiezen voor een vast bezorgmoment. Hierdoor krijgen ze elke week dezelfde bezorger aan de deur, die altijd tijd heeft om even een praatje te maken. Ook zijn er mogelijkheden voor persoonlijke eet- en dieetwensen zoals zoutarm, glutenvrij en vegetarisch. En als dat nodig is, wordt het eten zelfs wat kleiner gesneden. Zo kunnen klanten de maaltijd helemaal afstemmen op hun wensen en behoeften.

Maaltijd Thuis.

Albert Heijn wil lekker, gezond en gevarieerd eten voor iedereen bereikbaar maken. Daarom lanceerden we in 2022 Maaltijd Thuis. Een maaltijdservice voor mensen die hulp kunnen gebruiken bij het op tafel zetten van een verse en gezonde maaltijd. Klanten van Maaltijd Thuis kunnen genieten van versbereide maaltijden waarbij aandacht voor persoonlijke eetwensen en persoonlijk contact centraal staan. Zo kunnen klanten kiezen voor een vast bezorgmoment. Hierdoor krijgen ze elke week dezelfde bezorger aan de deur, die altijd tijd heeft om even een praatje te maken. Ook zijn er mogelijkheden voor persoonlijke eet- en dieetwensen zoals zoutarm, glutenvrij en vegetarisch. En als dat nodig is, wordt het eten zelfs wat kleiner gesneden. Zo kunnen klanten de maaltijd helemaal afstemmen op hun wensen en behoeften.

Bloemenactie met Pink Ribbon.

Pink Ribbon financiert onderzoeken en projecten rondom de behandeling, nazorg en langetermijneffecten van borstkanker. Ook in 2022 ondersteunden we Pink Ribbon door middel van een bloemenactie in de jaarlijkse borstkankermaand in oktober. Per verkocht Pink Ribbon-boeket doneerden we €2,50. Zo haalden we €280.000 op.

Statiegeldactie voor Oekraïne.

Door de oorlog in Oekraïne hadden miljoenen mensen plotseling hulp nodig. In Nederland helpt het Rode Kruis bij de opvang van deze mensen; ze geven voedsel, kleding, medische- en psychosociale hulp. Ahold Delhaize doneerde - mede namens Albert Heijn, Etos en Gall & Gall - 1 miljoen euro aan het Rode Kruis om mensen in Oekraïne en in buurlanden te helpen. Dat was bovenop de €927.000 aan donaties van Albert Heijn. Daarnaast konden onze klanten gedurende een maand hun statiegeld bij al onze winkels doneren aan de landelijke Giro-555 actie voor noodhulp. Ook na deze Giro-555 actie konden klanten zich bij Albert Heijn inzetten door hun statiegeld en airmiles te doneren aan het Rode Kruis. In totaal werden statiegeldbonnen ter waarde van ruim €327.000 gedoneerd aan Giro-555 en €420.000 aan Het Rode Kruis.

Boodschappenhulp met Voedselbanken Nederland.

Voedselbanken Nederland verzorgt voedselhulp aan mensen die het tijdelijk niet redden. Samen doneren we producten voor mensen waarvoor dit niet vanzelfsprekend is.

Boodschappenhulp met het Rode Kruis.

Het Rode Kruis Nederland verleent voedselnoodhulp in Nederland aan mensen die het zelf niet redden. Om hen te kunnen voorzien in de eerste basislevensbehoefte doneren we boodschappenkaarten. Dat zijn een soort tegoedkaarten waarmee mensen zelf kunnen kopen wat ze nodig hebben.

Diners bij Resto VanHarte.

Resto VanHarte streeft naar een Nederland waar niemand eenzaam is en culturen worden verbonden. Samen doneren we diners voor mensen met gevoelens van eenzaamheid.

Eetmomenten met Stichting Het Vergeten Kind.

Stichting Het Vergeten Kind zet zich in voor kinderen die het moeilijk hebben omdat er thuis problemen zijn. Samen doneren we mooie eetmomenten voor deze kinderen. Voor kerst werden bijvoorbeeld boodschappenboxen bezorgd waarmee een kerstdiner kon worden bereid.

“Vanuit onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ geloven we erin dat we een gezondere leefstijl voor iedereen mogelijk kunnen maken. Helaas is beter eten niet voor iedereen in Nederland vanzelfsprekend en daarom werken wij samen met Voedselbanken Nederland.  De inzamelingsactie “Op een lege maag kun je niet leren” is een van de initiatieven van ons Voor Elkaar-programma waarmee wij samen met onze maatschappelijke partners, klanten en medewerkers anderen helpen.”

Johan van der Zanden,
directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn

Platform ‘Voor Elkaar’.

Niet voor iedereen is (samen) eten vanzelfsprekend. Daarom lanceerden we in 2022 ‘Voor Elkaar’. Een platform waar we ons samen met 4 maatschappelijke partners met speciale acties inzetten voor een socialer Nederland.

Ook onze klanten kunnen deze doelen een extra steuntje in de rug geven. Met ‘Voor Elkaar’- in de Albert Heijn app of online kunnen zij bijvoorbeeld hun AH Miles doneren, donatieproducten kopen en statiegeld doneren. In totaal leverde het ‘Voor Elkaar’ platform in 2022 €200.000 op, dit bedrag heeft Albert Heijn verdubbeld tot €400.000.

Samenwerking met Voedselbanken Nederland.

We werken al jaren nauw samen met Voedselbanken Nederland. Ieder jaar doneren we ruim 5 miljoen euro aan producten aan de voedselbanken en we delen kennis over bijvoorbeeld logistiek en bestelsystemen.

Daarnaast organiseerden we ook in 2022 weer de inzamelingsactie ‘Op een lege maag kun je niet leren’. In de eerste week van het nieuwe schooljaar konden klanten – in 550 winkels en online - gekochte ontbijtproducten zoals pindakaas, muesli en rijstwafels doneren aan de lokale voedselbanken. In totaal werden er ruim 100.000 producten gedoneerd.

Beter eten voor iedereen.

Beter eten verbindt.