Beter eten is de wereld beter achterlaten.

Heerlijk van dichtbij.

Albert Heijn wil laten zien dat er ontzettend veel lekkers uit Nederland komt, van seizoensproducten tot Zaanlander kaas. Dichtbij gekochte producten zijn niet alleen lekker maar steunen ook nog eens lokale leveranciers. Daarom hebben we in 2022 verschillende initiatieven genomen om heel Nederland te laten zien wat er van eigen bodem komt. Met 2 Nederland op z’n Lekkerst-campagnes in 2022 maakten we de heerlijke producten van dichtbij ook nog eens extra voordelig.

Streeckgenoten.

Elke streek heeft zijn eigen smaken en specialiteiten. Die unieke streekproducten worden gemaakt naar eigen recepten van vakmensen met passie voor hun vak. Bij Albert Heijn zijn al 5 jaar de allerlekkerste specialiteiten uit de streek te vinden onder de naam Streeckgenoten. Gemaakt volgens eigen receptuur van 75 lokale 'Streeckgenoten’ slagers, kaasmakers en bakkers. Verspreid over heel Nederland leveren zij aan Albert Heijn zo'n 200 lokale specialiteiten. Deze Streeckgenoten zijn niet in elke winkel verkrijgbaar maar worden vooral in eigen regio verkocht. In 2022 hebben we het aanbod Streeckgenoten uitgebreid met biologische vleeswaren, zijn de Streeckgenoten-soepen en -salades vernieuwd en is het Streeckgenoten-aanbod in België verder uitgebreid met Belgische makers. Online vinden onze klanten 100 Streeckgenoten afkomstig uit alle streken van het land.

‘Nederland op z’n lekkerst’ in ons eigen kookboek.

Om klanten te inspireren en helpen om met groente en fruit van eigen bodem én van het seizoen te koken en eten, lanceerde Albert Heijn begin juni 2022 het nieuwe Allerhande kookboek 'Nederland op z'n lekkerst'. In dit boek laten we met 130 recepten Nederland op z’n lekkerst zien. Van ontbijt, lunch en diner, tot taart, borrel en bijgerechten. De klant kan alles vinden over eten met de seizoenen. In de hoofdrol groente en fruit van eigen bodem en van het seizoen. Inclusief seizoenskalenders en verhalen van onze telers.

Steeds meer telen in Nederland.

We willen steeds meer producten uit Nederland halen en de afstand van land tot klant zo klein mogelijk houden. We vinden steeds meer producten die we ook in Nederland kunnen telen. Zo hebben we sinds 2022 ook de Nederlandse watermeloen. Door het, wanneer mogelijk, inzetten van nieuwe teelt- en bewaartechnieken benutten we de seizoenen voor groente en fruit in Nederland steeds beter. Hierdoor wordt de beweging naar meer producten uit Nederland verder ingezet met bijvoorbeeld betere bewaarmogelijkheden. Zo kunnen we jaarrond aardappelen aanbieden en eten we tomaten en aardbeien van Nederlandse bodem.

Impact van hoge energieprijzen

De nieuwe teelt- en bewaartechnieken vergen soms speciale ledverlichting en extra warmte. Dit kost veel energie en maakt telen met de huidige energieprijzen in kassen duurder. We willen er zeker van zijn dat boeren hierdoor niet in de problemen komen en de producten voor onze klanten betaalbaar blijven. Daarom importeren we sommige producten. In overleg met onze Nederlandse telers, kochten we een deel van onze tomaten, komkommers en aardbeien in de winter van 2022-2023 bijvoorbeeld in uit Spanje.

Steeds meer telen in Nederland.

We willen steeds meer producten uit Nederland halen en de afstand van land tot klant zo klein mogelijk houden. We vinden steeds meer producten die we ook in Nederland kunnen telen. Zo hebben we sinds 2022 ook de Nederlandse watermeloen. Door het, wanneer mogelijk, inzetten van nieuwe teelt- en bewaartechnieken benutten we de seizoenen voor groente en fruit in Nederland steeds beter. Hierdoor wordt de beweging naar meer producten uit Nederland verder ingezet met bijvoorbeeld betere bewaarmogelijkheden. Zo kunnen we jaarrond aardappelen aanbieden en eten we tomaten en aardbeien van Nederlandse bodem.

Impact van hoge energieprijzen

De nieuwe teelt- en bewaartechnieken vergen soms speciale ledverlichting en extra warmte. Dit kost veel energie en maakt telen met de huidige energieprijzen in kassen duurder. We willen er zeker van zijn dat boeren hierdoor niet in de problemen komen en de producten voor onze klanten betaalbaar blijven. Daarom importeren we sommige producten. In overleg met onze Nederlandse telers, kochten we een deel van onze tomaten, komkommers en aardbeien in de winter van 2022-2023 bijvoorbeeld in uit Spanje.

‘Nederland op z’n lekkerst’ in ons eigen kookboek.

Om klanten te inspireren en helpen om met groente en fruit van eigen bodem én van het seizoen te koken en eten, lanceerde Albert Heijn begin juni 2022 het nieuwe Allerhande kookboek 'Nederland op z'n lekkerst'. In dit boek laten we met 130 recepten Nederland op z’n lekkerst zien. Van ontbijt, lunch en diner, tot taart, borrel en bijgerechten. De klant kan alles vinden over eten met de seizoenen. In de hoofdrol groente en fruit van eigen bodem en van het seizoen. Inclusief seizoenskalenders en verhalen van onze telers.

Streeckgenoten.

Elke streek heeft zijn eigen smaken en specialiteiten. Die unieke streekproducten worden gemaakt naar eigen recepten van vakmensen met passie voor hun vak. Bij Albert Heijn zijn al 5 jaar de allerlekkerste specialiteiten uit de streek te vinden onder de naam Streeckgenoten. Gemaakt volgens eigen receptuur van 75 lokale 'Streeckgenoten’ slagers, kaasmakers en bakkers. Verspreid over heel Nederland leveren zij aan Albert Heijn zo'n 200 lokale specialiteiten. Deze Streeckgenoten zijn niet in elke winkel verkrijgbaar maar worden vooral in eigen regio verkocht. In 2022 hebben we het aanbod Streeckgenoten uitgebreid met biologische vleeswaren, zijn de Streeckgenoten-soepen en -salades vernieuwd en is het Streeckgenoten-aanbod in België verder uitgebreid met Belgische makers. Online vinden onze klanten 100 Streeckgenoten afkomstig uit alle streken van het land.

Albert Heijn wil laten zien dat er ontzettend veel lekkers uit Nederland komt, van seizoensproducten tot Zaanlander kaas. Dichtbij gekochte producten zijn niet alleen lekker maar steunen ook nog eens lokale leveranciers. Daarom hebben we in 2022 verschillende initiatieven genomen om heel Nederland te laten zien wat er van eigen bodem komt. Met 2 Nederland op z’n Lekkerst-campagnes in 2022 maakten we de heerlijke producten van dichtbij ook nog eens extra voordelig.

Heerlijk van dichtbij.

Beter eten is de wereld beter achterlaten.